Aplikacja ma za zadanie ułatwić życie kierowcom lub księgowym. Jako kierowca otrzymujesz zestawienia faktur przychodowych, wystawionych w Twoim imieniu przez Uber, Bolt lub Free Now. Jeśli samodzielnie prowadzisz swoją księgowość, to musisz w jakiś sposób wprowadzić takie faktury do inFakt. Jeśli natomiast Twoją księgowość prowadzi księgowa z inFakt, to księgowa musi w Twoim imieniu wprowadzić takie faktury do systemu. Ręczne przepisywanie danych zajmuje zby wiele czasu. Dlatego też powstała ta aplikacja - dla kierowców lub księgowych prowadzących księgowość kierowcom Uber, Bolt lub Free Now w inFakt.
Obecnie możliwe jest importowanie plików otrzymanych od Uber, Bolt lub Free Now. Wyliczenia dotyczące Uber Eats nie są obecnie wspierane.
Dane można importować wyłącznie w formacie CSV.
Kodowanie pliku najlepiej zmienić w programie np. OpenOffice. Po wczytaniu pliku należy zapisać plik w następujący sposób:
I zwrócić uwagę na ustawienia zapisu:
Aby plik został poprawnie zaimportowany, bardzo ważna jest struktura pliku, tzn. układ kolumn oraz właściwy separator.
Podczas otwierania pliku np. w OpenOffice, należy wybrać następujące ustawienia:
Po otworzeniu pliku, zobaczymy następujący wygląd danych (kliknij w obrazek, aby powiększyć):
Plik należy zapisać jako plik CSV (należy pamiętać o właściwym kodowaniu znaków, tak aby nie zgubić polskich znaków - UTF-8).
Separator danych (znak, za pomocą którego oddzielone są kolumny w pliku CSV):
;
Czytaj: Średnik
Poniżej układ kolumn w pliku CSV (podgląd pliku np. w Notatniku):
Numer faktury;Data;Adres odbioru;Metoda płatności;Data przejazdu;Odbiorca;Adres odbiorcy;Numer REGON;NIP odbiorcy;Nazwa Firmy (Kierowca);Adres firmy (Ulica, Numer, Kod pocztowy, Kraj);REGON Firmy;NIP Firmy;Cena (bez VAT);VAT;Suma
Wszystkich kolumn oddzielonych średnikiem powinno być 17. Ważne jest, aby układ kolumn był identyczny z powyższym przykładem).
Klikając tutaj możesz pobrać przykładowy plik Bolt.
Natomiast dla plików CSV importowanych od Uber, po otworzeniu pliku np. w OpenOffice, zobaczymy następujący wygląd danych (kliknij w obrazek, aby powiększyć):
Wówczas taki plik można również zapisać jako plik CSV (należy pamiętać o właściwym kodowaniu znaków, tak aby nie zgubić polskich znaków).
Separator danych (znak, za pomocą którego oddzielone są kolumny w pliku CSV):
;
Czytaj: Średnik
Poniżej układ kolumn w pliku CSV (podgląd pliku np. w Notatniku):
invoice_number;issue_date;trip_date;driver_uuid;v_firstname;v_lastname;vendor;v_nip;vat_exempted;address;v_postal_code;v_country;firstname;lastname;c_role;biz_name;c_nip;address1;address2;postal_code;city;country;service;net_value;vat_rate;vat_value;gross_value
Wszystkich kolumn oddzielonych średnikiem powinno być 27. Ważne jest, aby układ kolumn był identyczny z powyższym przykładem).
Klikając tutaj możesz pobrać przykładowy plik Uber.
Dla plików CSV importowanych od Free Now, po otworzeniu pliku np. w OpenOffice, zobaczymy następujący wygląd danych (kliknij w obrazek, aby powiększyć):
Wówczas taki plik można również zapisać jako plik CSV (należy pamiętać o właściwym kodowaniu znaków, tak aby nie zgubić polskich znaków).
Separator danych (znak, za pomocą którego oddzielone są kolumny w pliku CSV):
;
Czytaj: Średnik
Poniżej układ kolumn w pliku CSV (podgląd pliku np. w Notatniku):
Invoice Number;First Name;Last Name;Issue Date;Currency;Gross Amount;Net Amount;Tax Amount;Passenger;Address;Driver;First Name;Driver;Last Name;Driver Company Name;Tax Percent;Passenger Company Name
Wszystkich kolumn oddzielonych średnikiem powinno być 14. Ważne jest, aby układ kolumn był identyczny z powyższym przykładem).
Klikając tutaj możesz pobrać przykładowy plik Free Now.
Jeśli podczas weryfikowania danych, jakikolwiek z rekordów nie będzie właściwy, to dany wiersz zostanie odpowiedni oznaczony za pomocą czerwonego koloru. Wówczas taka faktura nie zostanie zaimportowana (zostanie pominięta podczas procesu importowania).
Plik CSV ma nieprawidłowe kodowanie znaków
Częsty błąd, to brak polskich znaków w pliku CSV, efektem czego aplikacja nie chce zaimportować takiego pliku. Jak sobie z tym poradzić? Najlepiej otworzyć taki plik np. w OpenOffice i zapisać go jeszcze raz jako plik CSV uwzględniając odpowiednie kodowanie znaków. W OpenOffice, podczas otwierania pliku należy wybrać kodowanie ISO 8859-2 lub UTF-8 (w podglądzie importowanego dokumentu widać czy są tzw. "krzaczki" czy też ich nie ma). Wówczas plik powinien otworzyć się bez tzw. "krzaczków". Następnie zapisać ten plik ponownie używając kodowania znaków UTF-8. Po tej akcji proszę ponownie spróbować zaimportować plik do aplikacji inPorter. Wówczas plik powinien zaimportować się poprawnie.
Niepoprawna struktura pliku
Aby plik CSV mógł zostać poprawnie zaimportowany do inFakt, jego struktura musi być właściwa z wymogami aplikacji inPorter. Struktura, czyli najprościej rzecz ujmując ilość i kolejność kolumn. Najlepszym rozwiązaniem jest pobranie z tej strony przykładowych plików Bolt i Uber i porównanie ich ze swoimi plikami - czy układ oraz ilość kolumn jest taka sama.
Maksymalna ilość faktur to 250 na jeden plik CSV. Jeśli posiadasz więcej faktur, podziel plik na dwie części.
Podgląd przykładowej faktury znajduje się poniżej. Faktury importowane są jako Szkic (status faktury). Oznacza to, że po zaimportowaniu należy zalogować się do inFakt i oznaczyć je jako opłacone, aby zostały ujęte w Księgowości.
Aby wygenerować klucz API, należy przejść pod ten link: Sekcja API w inFakt.
Poniższe wideo pokazuje jak tego dokonać:
Nie, klucz nie jest nigdzie zapisywany. Służy wyłącznie jednorazowej akcji importowania pliku. Najlepiej po zaimportowaniu danych usunąć używany klucz API bezpośrednio w inFakt, w sekcji API.
Zobacz jak usunąć wygenerowany klucz API w inFakt:
Po poprawnym zaimportowaniu pliku do inFakt, plik CSV jest automatycznie usuwany z serwisu inPorter w godzinach nocnych każdego dnia. Jeśli z jakichś względów akcja importowania skończy się na weryfikacji danych, to takie pliki wstępnie zaimportowane są również usuwane codziennie w godzinach nocnych.
Pamiętaj, że pliki importujesz na własną odpowiedzialność. Autor serwisu nie ponosi odpowiedzialności za import błędnych lub niewłaściwych danych i idących za tym konsekwencji. Serwis znajduje się w fazie testów.
W razie pytań, proszę pisać na adres: kontakt-inporter@wdz.pl.